Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (16)

ULiège (4)


Resource type

dissertation (20)


Language

Dutch (15)

French (3)

English (1)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2021 (1)

2020 (2)

2019 (1)

2018 (3)

2017 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Dissertation
De talentenkijkwijzer : een wijze kijk op de talenten van kinderen
Author:
Year: 2013 Publisher: Sint-Amandsberg Arteveldehogeschool Campus Sint-Amandsberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Talent --- Kind


Dissertation
Talenten laten kiemen in de kleuterklas Aan de slag met talenten met behulp van 8 intelligentiekoffers
Author:
Year: 2013 Publisher: Sint-Amandsberg Arteveldehogeschool Campus Sint-Amandsberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Talent --- Intelligentie


Dissertation
Een schat aan talenten : een kijkwijzer om talenten te ontdekken in de kleuterklas
Authors: ---
Year: 2013 Publisher: Sint-Amandsberg Arteveldehogeschool Campus Sint-Amandsberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Talent --- Talentontwikkeling


Dissertation
Samen sterk! : een talentenboom voor kleuters
Author:
Year: 2013 Publisher: Sint-Amandsberg Arteveldehogeschool Campus Sint-Amandsberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Groepswerk stimuleert talent! : suggesties voor groepswerk in de kleuterklas in functie van talentgericht werken
Author:
Year: 2013 Publisher: Sint-Amandsberg Arteveldehogeschool Campus Sint-Amandsberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Inventarisatie krachten en mogelijkheden van jongeren door middel van het Kawa-model
Author:
Year: 2018 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Introductie:Volgens onderzoek heeft het aan de slag gaan met talenten een gunstig effect op het algemeen welbevinden en het zelfvertrouwen van jongeren.Doelstelling:De bachelorproef richt zich op het in kaart brengen van krachten en mogelijkheden van jongeren in hun observatieperiode in een kinder- en jeugdpsychiatrie.Methode:Aan de hand van twee opgestelde therapiesessies wordt er nagegaan of het kawa-model kan worden gebruikt op te inventariseren.Resultaten:Uit de verschillende sessies blijkt dat het model wel degelijk kan worden ingezet om de inventarisatie op te stellen. Door het kawa-model te gebruiken krijgt de ergotherapeut een concreet beeld van de jongere en kan hij tijdens verdere therapie bouwen op de krachten en mogelijkheden van de persoon om zo mogelijke belemmeringen te verminderen.Conclusie:Het gebruik van het model in de kinder-en jeugdpsychiatrie heeft een gunstig effect op de jongere en de therapeut.

Keywords

Jongere --- Talent --- Ergotherapie


Dissertation
Documentatie van starttalenten en werkveld aan de hand van focusgroep studenten
Authors: ---
Year: 2018 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Introductie Er worden in de Arteveldehogeschool jaarlijks doorlichtingen uitgevoerd, zowel op kwantitatief als op kwalitatief gebied. Door deze doorlichtingen werd ingezien dat er nog bepaalde aspecten zijn waar de opleiding ?Bachelor in de podologie? zich in kan verbeteren. Op basis van deze gegevens werden focusgroepgesprekken georganiseerd voor studenten podologie. Methode Aan de hand van drie focusgroepgesprekken werden vragen gesteld aan studenten podologie uit het eerste jaar en uit het derde jaar. In totaal werden de antwoorden van 22 personen gebruikt in deze studie. Er werd eveneens een testgesprek georganiseerd. De gegevens hiervan werden niet opgenomen in de resultaten. Resultaten Op de vraag wat nu de belangrijkste starttalenten zijn van de kandidaat-studenten podologie kwam als topantwoord ?motivatie? voor. Dit op de voet gevolgd door ?voorkennis is handig, maar niet echt nodig? en ?een zekere handigheid hebben?. ?In de introductiefilm moeten zeker alle aspecten van podologie duidelijk getoond worden zodat er een correct beeld van de opleiding wordt weergegeven.? Conclusie In totaal werden één testgesprek en drie officiële focusgroepgesprekken georganiseerd om meer te weten te komen over de starttalenten van kandidaat-studenten podologie en het werkveld als podoloog. Door de deelnemers werd aangegeven dat het niet altijd zeer duidelijk was wat het werkveld nu precies inhield. In de introductiefilm zal een correct beeld moeten worden geschept rond het werkveld. De factor motivatie wordt dan weer als belangrijkste starttalent aanzien. In de toekomst is verder onderzoek nodig om tegemoet te komen aan de technologische en wetenschappelijke vooruitgang in de opleiding waardoor de starttalenten en het werkveld mogelijks kunnen veranderen.

Keywords

Focusgroep --- Podologie --- Talent --- Podologie


Dissertation
Introductiefilm voor kandidaat podologiestudenten: Documentatie van start-talenten en werkveld a.d.h.v. focusgroep Arteveldehogeschool personeel
Authors: ---
Year: 2018 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

INTRODUCTIE: De Arteveldehogeschool volgt de instroom en doorstroming van de studenten op voor de verschillende opleidingen. Een introductiefilm biedt een oplossing om enerzijds de studenten te informeren en anderzijds te adviseren zodat een weloverwogen studiekeuze kan gemaakt worden. METHODE: Dit onderzoek peilt via focusgesprekken naar de motivatie van de studenten. De deelnemers worden geselecteerd via vooropgestelde criteria onder het personeel van de Arteveldehogeschool. Er worden open vragen gesteld met als doel informatie te verzamelen over de motivatie en de start-talenten nodig om aan de opleiding podologie te starten. RESULTATEN: Een eerste focusgesprek met vier deelnemers heeft plaatsgevonden. Het Arteveldehogeschool personeel geeft aan dat motivatie, doorzettingsvermogen en een open houding de slaagkansen ten goede komen. CONCLUSIE: De deelnemers vroegen om een eerlijk beeld weer te geven van de opleiding podologie. Men was het eens dat onbekend, onbemind is en dat er voor het secundair onderwijs een taak weggelegd is om de laatstejaarsstudenten beter te informeren. Daarnaast werd opgemerkt dat studenten met doorzettingsvermogen en een sterke motivatie meestal met succes de opleiding beëindigen. Ook werd vastgesteld dat wie tot een groep behoort met een positieve ?vibe? minder snel zal afhaken. Tot slot moet er een analyse gemaakt worden op welke wijze het aantal deelnemers kan verhoogd worden. Dit is een cruciale vraag om een bevestiging te krijgen van de tendensen uit het eerste en enige focusgesprek.


Dissertation
Ik heb wel talent! : werken met kwaliteiten van jongeren binnen een dagcentrum van de Bijzondere Jeugdbijstand
Author:
Year: 2013 Publisher: Gent VSPW

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Talentvolle talenten in een wereld vol kansen
Author:
Year: 2012 Publisher: Sint-Amandsberg Arteveldehogeschool Campus Sint-Amandsberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by