Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Talent --- Intelligentie
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Groepswerk --- Talent --- Talentontwikkeling
Choose an application
Introductie:Volgens onderzoek heeft het aan de slag gaan met talenten een gunstig effect op het algemeen welbevinden en het zelfvertrouwen van jongeren.Doelstelling:De bachelorproef richt zich op het in kaart brengen van krachten en mogelijkheden van jongeren in hun observatieperiode in een kinder- en jeugdpsychiatrie.Methode:Aan de hand van twee opgestelde therapiesessies wordt er nagegaan of het kawa-model kan worden gebruikt op te inventariseren.Resultaten:Uit de verschillende sessies blijkt dat het model wel degelijk kan worden ingezet om de inventarisatie op te stellen. Door het kawa-model te gebruiken krijgt de ergotherapeut een concreet beeld van de jongere en kan hij tijdens verdere therapie bouwen op de krachten en mogelijkheden van de persoon om zo mogelijke belemmeringen te verminderen.Conclusie:Het gebruik van het model in de kinder-en jeugdpsychiatrie heeft een gunstig effect op de jongere en de therapeut.
Jongere --- Talent --- Ergotherapie
Choose an application
Introductie Er worden in de Arteveldehogeschool jaarlijks doorlichtingen uitgevoerd, zowel op kwantitatief als op kwalitatief gebied. Door deze doorlichtingen werd ingezien dat er nog bepaalde aspecten zijn waar de opleiding ?Bachelor in de podologie? zich in kan verbeteren. Op basis van deze gegevens werden focusgroepgesprekken georganiseerd voor studenten podologie. Methode Aan de hand van drie focusgroepgesprekken werden vragen gesteld aan studenten podologie uit het eerste jaar en uit het derde jaar. In totaal werden de antwoorden van 22 personen gebruikt in deze studie. Er werd eveneens een testgesprek georganiseerd. De gegevens hiervan werden niet opgenomen in de resultaten. Resultaten Op de vraag wat nu de belangrijkste starttalenten zijn van de kandidaat-studenten podologie kwam als topantwoord ?motivatie? voor. Dit op de voet gevolgd door ?voorkennis is handig, maar niet echt nodig? en ?een zekere handigheid hebben?. ?In de introductiefilm moeten zeker alle aspecten van podologie duidelijk getoond worden zodat er een correct beeld van de opleiding wordt weergegeven.? Conclusie In totaal werden één testgesprek en drie officiële focusgroepgesprekken georganiseerd om meer te weten te komen over de starttalenten van kandidaat-studenten podologie en het werkveld als podoloog. Door de deelnemers werd aangegeven dat het niet altijd zeer duidelijk was wat het werkveld nu precies inhield. In de introductiefilm zal een correct beeld moeten worden geschept rond het werkveld. De factor motivatie wordt dan weer als belangrijkste starttalent aanzien. In de toekomst is verder onderzoek nodig om tegemoet te komen aan de technologische en wetenschappelijke vooruitgang in de opleiding waardoor de starttalenten en het werkveld mogelijks kunnen veranderen.
Focusgroep --- Podologie --- Talent --- Podologie
Choose an application
INTRODUCTIE: De Arteveldehogeschool volgt de instroom en doorstroming van de studenten op voor de verschillende opleidingen. Een introductiefilm biedt een oplossing om enerzijds de studenten te informeren en anderzijds te adviseren zodat een weloverwogen studiekeuze kan gemaakt worden. METHODE: Dit onderzoek peilt via focusgesprekken naar de motivatie van de studenten. De deelnemers worden geselecteerd via vooropgestelde criteria onder het personeel van de Arteveldehogeschool. Er worden open vragen gesteld met als doel informatie te verzamelen over de motivatie en de start-talenten nodig om aan de opleiding podologie te starten. RESULTATEN: Een eerste focusgesprek met vier deelnemers heeft plaatsgevonden. Het Arteveldehogeschool personeel geeft aan dat motivatie, doorzettingsvermogen en een open houding de slaagkansen ten goede komen. CONCLUSIE: De deelnemers vroegen om een eerlijk beeld weer te geven van de opleiding podologie. Men was het eens dat onbekend, onbemind is en dat er voor het secundair onderwijs een taak weggelegd is om de laatstejaarsstudenten beter te informeren. Daarnaast werd opgemerkt dat studenten met doorzettingsvermogen en een sterke motivatie meestal met succes de opleiding beëindigen. Ook werd vastgesteld dat wie tot een groep behoort met een positieve ?vibe? minder snel zal afhaken. Tot slot moet er een analyse gemaakt worden op welke wijze het aantal deelnemers kan verhoogd worden. Dit is een cruciale vraag om een bevestiging te krijgen van de tendensen uit het eerste en enige focusgesprek.
Gesprekstechniek --- Podologie --- Instroom --- Talent --- Doorstroming --- Introductie --- Podologie
Choose an application
Jongere --- Dagcentrum --- Opvoedingsprobleem --- Gedragsstoornis --- Talentontwikkeling --- Talent
Choose an application
Talent --- Talentontwikkeling --- Kleuteronderwijs --- Bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs --- k.o.
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|